Susanna Kallur

Precis kommit hem från jobbet, och som vanligt blir mitt första stopp text-tv. Hur har jag klarat mig utan text-tv i 9 månader ?!
Sätter på Svt 1, som har klart bäst text-tv. Då är det reklam för Idrottsgalan och Jerringpriset, och det var många man kände för. Men när jag ser Susanna Kallur är det nånting som går rakt in i mitt hjärta.
Therese har sagt nåt om mig som nog är väldigt sant. Jag kan se i stort sett vilken film som helst (Armageddon och Pearl Harbor undantaget) utan att ens få tårar i ögonen. Men när det kommer till idrott, då lipar jag som ett litet barn. Kanske för att då är det på riktigt ? Man ser riktig glädje, riktiga känslor.
Kommer ihåg hur jag innan OS pratade med alla om Susanna Kallur nere i Australien, om hennes konstanta otur. Men nu hade hon varit helt överlägsen innan och tom slått världsrekord, och så mkt otur kan en människa väl inte ha ?
Sitter på hostlet och ska kolla hennes lopp. I loppet innan springer värsta konkurrenten. "Ramla ramla ramla ramla" är det enda jag tänker. Men nej det gick ju bra för henne... Sen kom Sannas lopp. Alla vet väl hur det slutade..
När hon trillade vid första häcken var det som att andan gick ur mig, och allt bara stannade.
Det har hänt igen.
Sen kom tårarna. Grät och grät och grät. 
Titta glädjen i hennes ansikte när hon slår världsrekord, nån gång borde man väll få se den när hon vunnit ett större mästerskap också ?


Ett annat starkt minne jag har är när jag är uppe i mormors stuga och kollar friidrott. Kajsa ska hoppa.. Men hon springer bara igenom och blir sen utburen från arenan. Hälsenan hade gått av.
Ett år senare vinner hon VM-guld i comebacken. Ojojoj...
Och inte nog med det, sen slår hon även världsrekord. Kommer ihåg det, satt och kollade på tv och så kom en sån där rullande text där det brukar stå när nån katastrof skett och man måste varna allmänheten, Men den här gången stog det att Kajsa Bergqvist slagit världsrekord. Status !

EM på hemmaplan, Carolina Klüfts 800 m. Som hon spurtade ! Jag och mamma sitter hemma och bara skriker, hon är otrolig !

OS i Aten, Christian Olsson tog sitt guld redan i första eller andra hoppet om jag inte missminner mig helt.
Men Stefan Holm... Att nästan riva ut sig, för att i nästa höjd vinna tävligen. Sicket psyke !
Och Blåvitt slog Bajen borta med 2-1 efter att Mourad snurrat upp lodisen Östlund två gånger. Vilken jävla kväll !

Behöver jag ens nämna när Blåvitt tog SM-guld ? Tror inte det.

Finns så otroligt många tillfällen att nämna, men skulle få skrivkramp om jag tog upp dom alla.

 
Va en riktigt soft dag på jobbet idag, och nu är jag ledig 25½ timme.
Sen kommer ju han den där hem imorgon kväll igen. Skynda skynda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0