Första inlägget

Första inlägget, och det är dan före dopparedan.
För ett år sen var jag i Perth i Västra Australien och bodde hos den svenska familjen.
40 grader varmt och ingen Kalle Anka.. Det var lite konstigt.

Men nu är ordningen återställd. Ikväll blir det uppesittarkväll med glögg och Bingolotto, och imorgon ska jag och mamma ta det lugnt heeela dagen. Och självklart blir det Kalle. Ingen riktig jul utan Kalle !

På juldagen jobbar jag 13-23, hinner alltså både känna bra pengar OCH festa. Kan det bli bättre ?

Dock kunde väl juluppladdningen blivit bättre. Än en gång har hon ljugit för mig, och nu orkar jag inte mer. Mer behöver inte sägas...

Här hemma har det varit fullt ös ett tag. Katterna blir helt tokiga när granen och alla kulor kommer fram. Speciellt Plexus, han är inte ens söt längre när han slår av kulorna, något han lärde sig häromåret. Därav har vi nu bara plastkulor.. Men där Plexus är, där är också Tjejen (nej, hade ingen fantasi när jag skaffade henne och därav namnet) och hon kan ställa till det hon också trots att hon är så himla liten.

Nu ska jag hjälpa mamma julstäda, så vi bara kan ta det lugnt ikväll och imorgon.
Ska försöka att inte glömma bort adressen till den här bloggen, som jag gjorde med den förra..


Jag och Tjejen och Plexus, syster Moa med Diva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0